söndag 24 oktober 2010

Gårdagens hopptävling måste jag kalla för lyckad, ändå. Har inte tävlat B inomhus förut, och detta ridhus var verkligen stort (jättefint!) med spegel längs hela kortsideväggen, läktare med servering, och mycket att titta på. Men, som vanligt, klockren på tävling, står lugnt när jag klär på honom, lugn på framridning och framhoppning, och tittade knappt på något i ridhuset.

Första klassen var verkligen SUPER. Hittade avstånd på alla hinder, han hoppade lätt och fint, och trots att det inte kändes snabbt hade jag klassens snabbaste tid. De hade flyttat om mig i startlistan som jag bad om, vilket innebar en timme mellan klasserna, så jag tog inte in honom i transporten mellan, utan gick med honom på parkeringen tills det var dags att gå banan, och jag drog mig bortåt dit i hopp om att hitta någon jag kunde be om att hålla min häst. Som tur var stötte jag på en tjej jag känner som snällt höll honom efter att hon själv gått.

Hatar att åka själv på tävling.

Tyvärr petade han ner redan andra hindret, så det spelade ingen roll att jag tänkt satsa på en ponnysväng i omhoppningen. Ett sånt där fulpet, vi kom lite för nära, och istället för att ge lite extra så river han det. Jag kan inte klaga på honom i övrigt, han hoppade fint och lydigt, och han är som sagt super att ha med, men jag skulle önska lite mer gnista i honom ibland, lite mer hjärta över hindren. Det FINNS helt enkelt inte I honom, han är inte en sån häst, och jag är mycket glad i honom, och över att han är så trygg och lätthanterlig som han ändå faktiskt är, och lättövertalad de gånger han INTE är det, men som sagt.... liiiite mer gnista i hoppningen skulle inte sitta fel.

Inga kommentarer: