fredag 5 november 2010

Hoppträning igår igen, tog med Tilly även denna gång, men F fick rida B så att han också skulle få hoppa lite.

Gick alldeles fantastiskt strålande med Tilly, det går visserligen inte att kontrollera så bra än, men det kommer ju komma med mer styrka. Men hon är lättsvängd, och hoppar i ALLA lägen (vilket resulterade i ett kraschat hinder, men med en häst som glatt hoppade samma hinder 30 sekunder senare). Hon är så sjukt positiv och glad i hoppningen, det är jättekul. Tränaren (min andra hopptränare alltså, jag har ju två jag tränar för varannan vecka), tyckte att det var en superfin liten häst och att jag skulle behålla henne för att hon kan komma längre än vad B kan.

B är förvisso OCKSÅ sjukt positiv i hoppningen, och F klarade av honom ÖVER förväntan. Han är ju inte direkt enkel att hänga med, och är lite för stark för henne, så när han bestämmer sig för ett avstånd är det svårt för henne att sätta emot, men efter ett tag såg det riktigt fint och harmoniskt ut, och F var också odelat lycklig efteråt. De hoppade inte så högt, men det räckte.

Med Tilly hoppade jag upp till 110, och det gick utmärkt. Eftersom hon är lite sisådär med avstånden, men hoppar i alla fall så håller jag i manen när hon hoppar upp sig riktigt, för annars skjuter hon mig nästan ur sadeln när jag inte kunnat läsa hennes språngkurva.

Hur som helst riktigt riktigt kul, hela tiden tills knappt halvvägs hem när B började leva rövare i transporten, och då menar jag verkligen rövare, var tom tvungen att stanna och säga till honom för att det inte skulle vara svårt att köra vidare. Är SÅ trött på det där urkassa beteendet han har i transporten... Separat inlägg kommer om det.

Inga kommentarer: