fredag 5 november 2010

Uteritt idag, F red B och jag satt på Tilly. Red åt andra hållet idag, är skönt att beta av alla rundorna vi har tillsammans med någon annan. Hon har iofs inte varit tittig alls hittills, men man kan ju aldrig veta.

Idag tittade hon faktiskt två gånger. Först på vildsvinen, vars hägn vi rider bredvid i flera hundra meter. Man brukar inte se dem, men idag var de ganska nära staketet, och Tilly tvärstannade, och jag både hörde och kände hennes hjärta slå. B var dock kolugn eftersom han gått där massor av gånger förut nu, och hon lugnade snabbt ner sig, men var nog lite på tårna efter det, för när det flög upp ett gäng änder ur diket blev hon rädd igen.

Positivt dock att hon bara stannar, hon vänder inte eller försöker sticka eller så.

Kunde galoppera lite också, och hon har fattat det här med att galopp ute betyder lite högre tempo än på ridskola ;)

Sen skrittade jag en runda på F's ponny också, för hon behöver också gå, och F har fått min förkylning. Det är en extremt trevlig ponny, helt perfekt för mig egentligen, så synd bara att det är en ponny...

Inga kommentarer: