torsdag 18 november 2010

Longering av Tilly idag igen, och det verkar som hon gjort sig av med det mesta av överskottsenergin genom sina skolor igår. Blev bara lite skuttande hit och dit i galoppfattningarna. Jag har alltid tyckt att B är rolig att longera, dessutom är han klockren på det, bär sig själv, reglerar fint genom rösten, ökar och minskar volten för tryck. Han är också väldigt snygg att se på från marken.

När Tilly väl slappnat av, vilket då gick rätt fort idag, så var hon faktiskt också fin i linan. Hon har inte samma steg som B, men lyssnade fint, och gick på rund fin volt utan besvär. Nästa vecka på torsdag har vi återbesökstid, och tills dess får hon gå på lina varje dag. Jag linar inte så länge, bara 20 minuter ungefär, syftet är ju att musklerna ska mjukas upp lite, inte något annat. Vill heller inte jobba henne för mycket, om det nu skulle vara värre problem än någon trott. Igår tyckte jag att hon var lite ojämn bak, men det var svårt att se, eftersom det var lite halt fläckvis och hon inte direkt gick i en stadig takt. Idag gick hon stadigt, och jag tyckte mig kunna aaaana en ojämnhet bak de första minuterna, men sen tyckte jag faktiskt att hon gick jämnt.

Med B är det hopplektion ikväll, kul kul. Inte så kul att köra honom, men annars blir det inget träna av.

Inga kommentarer: