lördag 27 november 2010

Nja, den bilen är nog inte så mycket att ha. För det priset var den strippad på allt, och med all den utrustning som jag BEHÖVER (och vill ha) hade priset ändå landat på omkring 190 papp, och för det priset kan jag lika bra köpa en bättre begagnad annan bil.

Dragandet av transport på motorvägen i torsdags i blåsten var väl inte jättekul, läs: åkte konsekvent i 50 km/h med varningsblinkers på. På hemvägen tog jag små- och bakvägar istället, visst är de sämre underhållna, men det gick precis lika fort (eller långsamt då), och blåste mycket mindre inne i skogarna.

Återbesöket gick desto bättre, fick inte vänta 4 och en halv timme denna gång, och John var nöjd med det han såg. Hennes rygg röntgades även, och såg fin ut. Nästa besök är den 14 december, då ska hon även ultraljudas så att man kan se att alla muskler är okej.

Nu är budet skritt vid hand i fem dagar, sen longering i alla gångarter i fem dagar, och sen får jag börja rida, och DET mina vänner ska bli... spännande. Eftersom hon och B flyttas till helinackordering imorgon, där B bott förut, men inte Tilly, så ska jag dock ge henne några dagar extra på lina för att se till att hon verkligen gjort sig hemmastadd först.

Idag alltså skritt vid handen, gick en liten runda i skogen så hon skulle få använda kroppen lite mer än genom att bara gå på grusväg. Om man säger såhär; JAG vet att stigen FINNS där.

Men Tilly är så lättsam, och framförallt gosig att promenera med, hon går lugnt och avslappnat bakom mig på stigen, och går hela tiden och duttar med mulen mot mig. Enda gången hon visar någon tendens till att stirra till är när vi kommer tillbaka hemåt och man kan se hagen, i vilken B ofelbart springer runt och stissar för att en flockmedlem saknas.

B skulle egentligen ha provridits idag, men den provridningen ställdes in pga sjukdom, samma med den provridningen som skulle skett imorgon. Så kan det gå. De ska prova nästa helg istället, om han inte redan är såld då, vilket jag naturligtvis inte borde skrivit.

Vad värre är är att hon som tjingat honom, och bokat besiktning till på tisdag, för vars skull jag sagt åt de andra att han egentligen redan var tagen, skickade ett sms (!) och bokade av allt. Jag upphör aldrig att förvånas över folk. Så jag skickade raskt ett riktigt surt sms tillbaka, och kontaktade sedan nästa på listan, som meddelade att de vill ha honom om han går igenom en gårdsbesiktning. Ska boka en sån i nästa vecka och så får vi se sen.

Här passar mitt mantra osedvanligt bra: Folk är idioter.

2 kommentarer:

Birgittas hästsida sa...

Vad angav människan (läs: idioten) som skäl för att avboka allt?

Inte för att jag är det minsta förvånad för folk är banne mig hur fräcka som helst men ändå....

Filippa sa...

"Jag har tyvärr hittat en annan häst och är inte längre intresserad".

Alltså, klart hon inte är bunden till något på så sätt, men om hon tom bokat röntgen så förutsätter jag ju att hon är seriöst intresserad och INTE tittar på andra hästar samtidigt. Och OM hon nu gör det så är det väl schysst mot mig att tala om det så jag inte, som nu, säger nej till andra intresserade?

Och inte via sms! Dagens ungdom, eller hur var det..?